autóklíma tisztítás

Autóklíma tisztítás vegyszermentesen

Miért szükséges az autóklíma tisztítás

A klímaberendezés gyakorlatilag ma már minden kocsiban alapfelszerelésnek számít. Azonban ez is ugyanolyan felszerelés, mint bármi más az autóban és, mint olyan, rendszeres karbantartást igényel. A karbantartás ebben az esetben egy autóklíma tisztítás. Ha már kellően „nagy a baj”, az orrunk is nyomra vezethet minket. Hacsak nem nyomja el a légfrissítő, akkor az enyhe, konstans bűz arra figyelmeztet, hogy itt valami nincs rendjén. A szag forrása vélhetően a légkondi berendezésben elszaporodó kórokozók, baktériumok jele, de kellemetlen szag nélkül is könnyen meglehet, hogy bacikat tenyésztünk a kocsinkban. A tavaszi, őszi időszakban, amikor minimálisan használjuk csak a klímát, előfordul, hogy a hőmérséklet különbség okozta páraképződés kicsapódik a rendszerben. A nedves környezet pedig ideális terep a gombáknak, baktériumoknak. Ezeket folytonosan belélegezni pedig nem egészséges, a száraz levegő eleve irritálhatja a nyálkahártyát, hosszú távon egy baci tenyészet a klímában okozhat légúti panaszokat, de allergiás reakciókat is kivált. Különösen fontos az autóklíma tisztítás gyerekes családoknak vagy olyanoknak, akik kutyát szállítanak az autóval.

Autóklíma tisztítás otthon

Nekirugaszkodhatunk az autóklíma tisztítás feladatának magunk is, így otthoni körülményeink okán mindenképpen valamelyik spray-es módszert kell válasszuk. Első a pollenszűrő cseréje, ha fehér, akkor még nem szükséges a csere, ha már elszíneződött, vagy megrongálódott, akkor igen.

A habfürdős autóklíma tisztítás elég egyszerű. A klímatisztító habot szimplán befújjuk a légbeszívó üregbe, nagyjából felét pedig elosztjuk a beltéri szellőzőnyílások között. A hab eljut a klímaberendezésbe és nagyjából negyed óra alatt megöli a baktériumokat. Mindenképpen szellőztessünk utána, nyissuk ki az összes ajtót, és járassuk közben a klímát. A módszer nem tökéletes, ugyanis a hab nem feltétlenül jut el minden zugba, illetve folyadékká válva akár károsíthatja az elektronikát is.

A házi autóklíma tisztítás másik módszere a folyékony klímatisztító. Nyissuk ki az összes beltéri szellőzőt, és nyissuk ki a szelepet, miközben jár a klíma. Ablakokat húzzuk fel és zárjuk rá az ajtót. A klímatisztítóból képződő gáz fokozatosan átjárja az autót, és a baktériumoknak lőttek. Ezután is érdemes jó nagyot szellőzetni, mert a habhoz hasonlóan ez is vegyszer, amely nem szerencsés, ha a mi szervezetünkbe is bejut, vagy hosszú távon a kocsiban mindent beborít.

Autóklíma tisztítás szakemberekkel

Természetesen a pénztárcánknak talán kevésbé kedvez, de megéri az árát olyan helyre menni, ahol megfelelő felszereltséggel profik dolgoznak, mint az autóklíma tisztítás a Cool-Mobil szervízben. A legtöbb helyen három opciót ismernek, illetve ezek a legelterjedtebbek a piacon.

Első az autóklíma tisztítás ózon felhasználásával. Az eljárás lényege, hogy ózonmolekulákat juttatnak a szellőzőrendszerbe – hasonlóan lezárt és klímát maximumon működtető módon, mint a házi megoldások esetén. Az ózongenerátor húsz percig küldi az ózonmolekulákat, amik elég instabilak és az első adandó alkalommal leadják a fölösleges oxigén molekulájukat. Ez azt eredményezi, hogy minden oxidálódik, a maradékból meg oxigén lesz. Ez az eljárás azért is kedvező, mert teljesen vegyszermentes, ráadásul környezetkímélő. Az oxidálás hatékonyabb védelmet nyújt, mint a klór a penészgombák, baktériumok, és vírusok ellen, mindemellett nem kiemelkedően drága.

Létezik még a profi módszerek közt úgynevezett ultrahangos autóklíma tisztítás is. Hasonló árkategória, mint az ózonos verzió, és ugyanúgy vegyszermentes megoldás. Az eljárás során a gép mikronokra bontja a hatóanyagot, amit így rezegtetve eljuttat a csőrendszerekbe. Ezzel a módszerrel a hatóanyag garantáltan bejár minden zeget zugot, a módszer utolsó fázisaként pedig filmréteget is képez a belső felületeken. Ez szintén gátolja az újabb kórokozók megtelepedését.

Az utolsó, mondhatni legegyszerűbb megoldás a direkt tisztításnak nevezett autóklíma tisztítás. A hatóanyagot ebben az esetben 5-6 bar nyomással juttatják a rendszerbe, ami szinte lehasítja a szennyeződéseket a rendszer felületéről, amellett pedig a legutolsó sarkokba is eljut.

Mit tehetünk az autóklíma tisztítás mellett?

Érdemes évente egyszer, tavasz tájékán egy autóklíma tisztítás során rendbe tenni az autónkat. A klímát szinte mindenki használja, nem mindegy, hogy káros-e ránk nézve, avagy sem. Ha már használjuk, akkor viszont az sem árt, ha nem fölöslegesen égetjük a benzint. Érdemes ellenőrizni mennyi klímagáz van a tartályban. Évente 10-15%-ot elklímázgatunk általában, ha pedig nem elegendő a nyomás, csökken a teljesítmény is. Ha ugyanott zajlik az autóklíma tisztítás, mint a gáztöltés, akkor is kijövünk egy tankolás árából.

A töltés előtt először ellenőrzik, hogy a rendszer nem szivárog-e valahol, ehhez nitrogént pumpálnak, és figyelik, nem szivárog-e valahol? Ha igazán kíváncsiak vagyunk, némi felárért permetezhetnek UV festéket is, aminek hála sokkal könnyebben kimutatható, hol a hiba, ha van egyáltalán. Összességében tehát nem eget rengetően nagy kaland, viszont sokat jelent az egészségünk, és a klímánk teljesítménye érdekében a rendszeres karbantartás.