A kettlebell általában

A kettlebell sok más, divatos testedzési módszerhez hasonlóan hazánkban is nagy népszerűségnek örvend. De ez a tendencia nem csak a kettlebell esetében van így, hanem szinte minden, az egészséges életmóddal kapcsolatos, vagy azzal összefüggő módszer esetén is. Köztudomású már, hiszen a szaklapok és a legkülönbözőbb médiumok évek óta zengik, hogy hazánkban regisztrálják szinte a legtöbb daganatos megbetegedést, persze a népesség összességéhez képest. Ami azért egy borzasztó tény és az ember ilyenkor joggal gondolkodik el azon, vajon ő maga konkrétan mit is tehetne a saját egészségéért. A daganatos megbetegedésekkel kéz a kézben járnak „eredményesség” szempontjából a szív- és érrendszeri megbetegedések, szóval kis hazánk ebben a kategóriában is dobogósnak számít. Rendkívül sokan kezdenek el ezen hírek – és nem ritkán saját fájdalmaik, túlsúlyuk, egészségtelen életmódjuk miatt – foglalkozni önmagukkal, életmódjuk és szokásaik megreformálásával. Rögtön el is érkeztünk az orvosok és természetgyógyászok által egyöntetűen javasolt kettőshöz. Ez pedig nem más, mint az elegendő és egészséges mozgás, és a megfelelő táplálkozás, illetve ezek egészséges, egymást támogató arányai, illetve viszonyai. Nem csoda, ha ennyire virágkorukat élik most a legegzotikusabb mozgásformák és  testedzési módszerek egyaránt. Ez alól persze a kettlebell sem kivétel! Hát hogy is lehetne az, hiszen eredményeitől és hatékonyságától hangos a sajtó, ráadásul joggal. Kevés módszer büszkélkedhet olyan szembeszökő eredményekkel, mint a kettlebell. Ráadásul a kettlebell magáénak tudhat egy olyan egyedülálló marketinget és ajánlói hátteret, ami egyik másik testedzési formáról sem mondható el.

kettlebell

A kettlebellés a hatékonyság

Amikor egy módszert nem kell össze-vissza vizsgálgatni, meg fejlesztgetni, hanem önmagában gyakorolva hozza, amit elvárnak tőle, akkor az egy nagyon nyerő felállás és a kettlebell pontosan ilyen. Nem kellett vele kapcsolatosan ígérni semmit sem, mert a vele foglalkozók gyakorlatilag napokon belül érezték is erőnövelő hatásait és egyéb kellemes következményeit is. Amellett ugyanis, hogy egyedi terhelési jellegének köszönhetően rendkívüli mértékben von be egész izomcsoportokat a régebbi egy, illetve kétkezi súlyzókkal végzett gyakorlatokhoz képest, igen erőteljes hatásokat eredményezett művelőinek. A rá jellemző füles súlygolyók ugyanis olyan mértékű excentricitással vannak megáldva, hogy fokozott figyelem és összpontosítás nélkül nem is igazán lehet (és nem is szabad!) biztonságosan emelgetni és lengetni sem. Ez azért van, mert megfogása esetén a súlypontja a kéz vonalán kívül esik és ez elég markánsan érezhető, hiszen erőt igényel koordinált mozgatása. A kereskedelmim forgalomban kapható öntöttvas súlyzóik a néhány kilóstól a több tízkilós verziókig kaphatóak, melyek közül a nagyobbak nyilván a haladóbbaknak javasoltak – ők nagyjából el is bírnak velük.

A kettlebell egészségre gyakorolt hatásai

A kettlebell www.betterbell.hu számos külső jellemzőjét teszi szebbé alkalmazójának. Ez azért van, mert az említett súlyponti elhelyezkedés többletmunkát kíván meg felhasználójától, pontosabban az ő izomzatától. Ezt az erőbefektetést a módszer szépen formált, rugalmas izomzattal honorálja, amit megtold még néhány egészséges ajándékkal is. Például szakszerűen végezve gyakorlatait, a gerinc menti izmokat rendkívül sokoldalúan megdolgoztatja, amit sok felhasználó tartásjavulásként, gerinc tájéki fájdalmak elmaradásaként tapasztal meg.

Tetszett? Oszd meg 🙂Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn